Základem je dobré SEO
Základem kvalitní internetové stránky je dobré SEO (search engines optimalization = optimalizace pro internetové prohlížeče). Je tedy nutné mít stránky navrženy tak, aby byly pomocí internetových prohlížečů rychle vyhledatelné. SEO však v žádném případě nespočívá pouze v technologických úpravách webu (doplnění tzv. metatagů, popisu webu, klíčových slov, sitemap apod.). Základem dobrého SEO je totiž zejména pravidelná aktualizace obsahu webu (novinky, události) a samozřejmě také sám poutavý obsah, který láká návštěvníky k opětovné návštěvě. Je dobré spojit se v této oblasti se zkušeným tvůrcem obsahu (tzv. copywritterem), který vám poradí, jak text navrhnout, doporučí vám konkrétní slogany, navrhne jazykově správný text apod. A je pravidlem, že dobré texty prodávají. Pokud na stránkách pravidelně měníte obsah, budou stránky přívětivé pro vyhledávače, které budou častěji zavádět do vyhledávání obsah právě z vašeho webu.
Akce, akční slevy a nabídky
Působte na hrabivost čtenářů a nabídněte jim „exkluzivní, akční, výjimečné a neopakovatelné nabídky“. Návštěvníci webu jistě rádi zakoupí váš produkt či službu, když budou vědět, že ušetří řadu finančních prostředků. Akci ohraničte časově, což bude nutit čtenáře co nejdříve znovu navštívit právě váš web.
Něco zábavného čili online hry a online soutěže
Zapojte návštěvníky do anket, výzkumů a průzkumů
Je dobré vědět, kteří návštěvníci vám vaši internetovou prezentaci navštěvují. Proto se nebojte pomocí svého webu provádět malý průzkum, ve kterém zjistíte důležité informace – jako věk návštěvníků, jejich zájmy, záliby apod.
Dejte o sobě vědět pomocí reklamy
Online reklama tvoři v současnosti běžnou část marketingu všech firem. Je tedy důležité uvědomit si, že webové stránky tvoří základ vaší online marketingové reklamy a že je nutné investovat do některého z typů reklamy. Zpravidla máme 2 možnosti.
1. Výměnná reklama (textová, grafická) zdarma
Podstata tohoto typu reklamy je vzájemná výměna reklamního odkazu, ikony či banneru – tedy váš reklamní odkaz je umístěn na jiné internetové stránce. I když z názvu vyplývá, že by tento typ reklamy měl být zdarma, zdarma není. Za zveřejnění svého odkazu na jiné stránce totiž vlastně pronajmete prostor pro reklamu na své vlastní stránce. V České republice nalezneme řadu výměnných reklamních řešení, mezi neznámější patří Billboard.cz, Lista.cz, VRS.cz aj.
2. Placená reklama (PPC apod.)
Podstata tohoto typu reklamy je „zaplaťte za kliknutí na váš textový/grafický odkaz“. PPC totiž znamená: PAY PER CLICK (plaťte za klik) Tato reklama je již placená, zpravidla si zakoupíte u poskytovatele tohoto typu řešení určitý kredit, který vám ubývá s tím, jak roste návštěvnost vašeho webu. K nejznámějším řešením PPC reklamy patří systémy Sklik.cz a AdWords či AdSense od firmy Google.
Je zřejmé, že existuje celá řada metod a postupů, které vám umožní zvýšit návštěvnost vaší webové stránky. Žádné technologické řešení však nenahradí kvalitní aktualizovaný obsah, který zůstává základním nezbytným předpokladem pro SEO.